Over Han
Omarm de storm
Voor mij is leiderschap het vasthouden van een koers ondanks alles wat er op je afwaait. Wees open en transparant en in hemelsnaam; neem jezelf als leider niet té serieus.
Door de jaren heen heb ik heel wat meegemaakt in Retailland. Crises, Corona maar ook vette jaren van economische groei. Maar wat er ook gebeurde het was nooit windstil. Ik geloof er dan ook heilig in dat professionals, in ieder werkgebied zich erbij moeten neerleggen dat alles altijd verandert. Of dat nu komt door de nieuwe Gen-Z generatie, Artificiële Intelligentie of macro economische veranderingen gedreven door onstabiele regeringen of een pandemie.
Mijn motto is dan ook: “Omarm de storm”, want zonder verandering komen we nergens. Voor mij is leiderschap het vasthouden van een koers ondanks alles wat er op je afwaait. Accepteer dat er fouten gemaakt worden waarvan je kan leren, wees open en transparant en in hemelsnaam; neem jezelf als leider niet té serieus.
Ervaring
Ik sprak al op meer dan honderd gelegenheden over Retail tot Logistiek van Universiteit tot Internationaal Congres. Mijn Engels is op Cambridge niveau, dus ik ben geheel tweetalig. Ik vertel op een kleurrijke en enthousiaste manier over hoogte- en dieptepunten, ben transparant over mijn successen en mijn falen en doorspek alles met humor.
Only for Men
Als weekendhulp bij Only for Men (OFM. genaamd sinds kort) klom ik op tot storemanager. Na een korte uitstap naar River Island & NZA kwam ik terug bij OFM als inkoper. We bouwden aan succesvolle private brands, zoals Dutch Dandies en deden met jeanswinkel The Bakery echt een gooi naar een uniek en prijswinnend concept. Uiteindelijk werd ik aangesteld als Retail Directeur. In deze jaren sleutelden we continue aan jong talent en werden we marktleider herenmode online en wonnen we prijs- na prijs.
Hugo Boss
Hugo Boss was van jongs af aan één van mijn favoriete merken en heb mijn tijd daar als Retail Directeur dan ook als zeer waardevol ervaren. Dankzij deze periode kon ik het aansturen van grote Outletpark winkels (bv. Roermond) bijschrijven op mijn lijst van ervaringen. Ook het managen van meerdere landen (België en Luxemburg) en de daarbij horende kennis van HR, Wet en regelgevingen waren van grote waarde.
River Island&NZA
Na een succesvolle periode bij River Island in Dublin, Londen en Amsterdam, vertrok ik naar NZA, New Zealand Auckland, waar ik als één van de eerste accountmanagers aan de slag ging. We hebben in die tijd het merk nationaal echt op de kaart weten te zetten als blijvende speler in de American Sportswear herenmode.
Van Haren
Bij vanHaren Schoenen, onderdeel van de Deichmann Group, werd ik vervolgens aangesteld om twee lang zittende directeuren stap-voor-stap op te volgen en groeide ik van Buying directeur, naar Algemeen directeur. Samen met het team aldaar gingen we voor een herpositionering van het traditionele retailmerk naar een nieuwe plek in het straatbeeld als New Discounter. Dit ging gepaard met hoogwaardige collecties, stijlvolle winkels en vernieuwende marketing.
Norah
Op dit moment sta ik aan het roer van de snel groeiende damesmode retailer Norah. Nadat er een nieuw team geformeerd werd, zijn we gestart met een herpositioneringsvoorstel voor ons merk. We schetsen op dit moment een nieuw winkelinterieur en openen dit jaar nog onze 100ste winkel. Norah staat voor vrouwelijkheid voor iedereen.
Reviews
“Wij zijn twee rusteloze managers die totaal verschillend zijn maar elkaar altijd gevonden hebben in conceptueel denken en daarmee het gestelde doel halen. Door middel van persoonlijk respect, overzicht en ervaring. Zo zorgen we voor groei van de organisatie én ondertussen kunnen we elkaars groei bevorderen.”
Peter de Krom
Conceptmaker en retailspecialist
“Ik heb het genoegen gehad om bij zowel Hugo Boss als vanHaren met Han samen te mogen werken. Han is een door en door retailer met een visie. In de samenwerking als MT lid, zet Han mensen in hun kracht in het uitvoeren van de werkzaamheden. Zowel op korte als lange termijn.”
Marco Kleijn
Head of Retail vanHaren
“Ik heb met Han mogen samenwerken en ik heb hem daarbij leren kennen als een mensenmens die snel door heeft waar het om gaat.
Met zijn visie is hij in staat om de gestelde doelen te behalen voor de organisatie binnen de afgesproken termijnen.”
Remco van de Kant
CFO Oil & Vinegar